15 Ekim 2011 Cumartesi

Agatha Christie teyzemiz

    Agatha Christie hayranlığım lisede hazırlık okurken başlamıştı. O dönemde daha önce İngilizce bilmenin etkisiyle gayet rahat bir sene geçirmiş ve böylece çok sevdiğim kitap okumalarıma zaman ayırabilmiştim. Hatırladığım kadarıyla Doğu Ekspresinde Cinayet , Zehiri Kim Verdi ve Alfabe Cinayetleri en çok etkilendiklerimdi. Hatta bir ara gaza gelip kendi cinayet romanımı kurgulamaya başlamış (cinayet silahı, katil, mekan ve karakterlerin tasviri) 15 yaşın verdiği heyecanla belli bir yere getirmiş ama tamamlayamamıştım. Evliliğimizin ilk yıllarında eşimle hafta sonu kahvaltı ziyafetlerimizin vazgeçilmez eşlikçilerinden olan Agatha Christie filmleri , şimdilerde ise doğum izni nedeniyle evde geçirdiğim zamanlarda izlediğim Digitürk'ün yayınladığı dizi formatındaki Agatha Christie filmleri sayesinde içimdeki okuma hissi tekrar kabardı ve rastgele seçerek ''On Küçük Zenci'' ve ''İskemlede Beş Ceset''i okudum. Doğrusu öyle büyük keyif aldım ki önce Dedektif Poirot sonra Jane Marple'ları kronolojik bir sırayla sanki Agatha Cristie yaşıyor da ardarda romanlarını yayınlıyormuş gibi okumaya karar verdim. Bakalım bu planımı hayata geçirebilecek miyim? Çünkü önümüzdeki ay piyano derslerine tekrar  başlıyorum ve oğlum tam sekiz aylık olacağı için artık işbaşı yapmaya da karar verdim. Laf aramızda başladığı her işi hırs yapıp tamamlayan biri olduğum pek söylenemez.
   On Küçük Zenci gerçekten bu zamana kadar yapılmış ''içimizden biri katil ve hepimizi tek tek öldürüyor'' klişelerinin tahminimce ilki ve içlerinde en iyisi. Bir solukta okuyorsunuz. Ne karakterlerin betimlenmesinde, ne de olayın gidişatında en ufak bir gereksiz ayrıntı yok. Harika bir dil kullanarak kurbanların hissettiği buhrana sizi de sürüklüyor Agatha Christie ve şaşırtıcı bir sonla olayı noktalıyor.
   İskemlede Beş Ceset'i ise gene çok başarılı sürükleyici bulmama rağmen kitabın adının Türkçeye çevirilişine bir anlam verebilmiş değilim. Ama kesinlikle okunması gereken bir Poirot romanı.
   Agatha teyzemizin zekasına hayran olmamak elde değil doğrusu. İnşallah romanları okumaya ve konuyla ilgili deneyimlerimi paylaşmaya devam ederim. Şimdilik benden bu kadar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder