16 Şubat 2012 Perşembe

İnek sütü alerjisi

Benim sutum yetmedigi icin ilk gunden beri ilave mama aldi hep oglum. Tabiki mamalar da inek sütü bazlı oldugundan 20 günlük oldugunda başlayan kanlı ishali tanı koyma süreci ve tedavinin etkisinin beklenmesi ile 2,5 aylık olana kadar sürdü. Bu hastalığın tanısı daha çok ekartasyon ve eliminasyon tanısı oldugundan ishalinin mikrobik olmadıgı anlaşılip , dietinden süt ve süt ürünlerinin cikarilmasiyla kanlı ishalin kesildiğinin görülmesi gerekiyor. Gerçi bizde durum tam da böyle olmadı. İkimizin dietinden de süt ürünlerine ilave olarak dana eti, kuruyemisler , domates, turucgiller , tropikal meyveler, tahin pekmez, bugday, yumurta, tavuk, balık (aklımda kaldığı kadarıyla) gibi besinleri çıkarıp mama olarak pregomine geçmeden oğlumun kanlı ishali düzelmedi. O zamanlar bana günde 8-10 defa , kramplarla yapılan, kanlı, mukuslu kaka normal gibi geliyordu tabi. Ancak dietimi kapattıktan bir buçuk gün sonra 2 aydır aralıksız devam eden kanli ishalimiz , gece hirlamalari, kivrandiran gaz ve reflusu kesiliverdi. Bu durum saf inek sütü alerjisinden çok çoklu besin alerjisi denen duruma uyduğu icin daha da endiselenmistim. 4.5 aylık olduktan sonra yavaş yavaş domatesle dietimi acmaya başladım. Bir gıdayı en az bir hafta denemek gerekiyor. 6 aya kadar herhangi birsey olmadı hatta artık baya umutlanmistim. Sanki alerji artık yok gibi geliyordu ama sıra bademe gelince kanlı ishal geri dondü ve bir hafta kadar sürdü. Aslinda yenidoganken Nivea bebek yağını vücuduna sürdüğümde tum derisi soyuldugu icin icerigine bakmis ve badem yagi oldugunu gorunce kesmistim. Saf zeytinyagi cildine daha iyi gelmisti. Ama ikisini bagdastiramamisim. Sutum bana cok az gibi geliyordu. Oğluma alerjenlerin bu kadar az sutle geçeceği hiç aklıma gelmemişti sanirim. Neyse o günden beri çok şükür kanlı ishalimiz yok. Su an oğlum 11 aylık dün alerji testleri icin kan verdik. 2 hafta sonra sonucu çıkacak. Alerjisi olan bebeklerde ek gıdaya geçmekte acele etmemek gerektiğinden bahsedilse de ben 4,5 aylik iken birkaç çay kasığı elma suyu ile başladım. Tabi her gıda da ayrı bir korku yasadım. Ancak hiçbir sıkıntı olmadı . Su an ikimizin de yemediği dana eti, süt urunleri, badem var. Oğluma ise henüz yumurta, tahin pekmez, kuruyemis, balık vermedim. Ancak kuzu ve tavuk etini, demir ve D vitaminini her gün vermeyi ihmal etmiyorum. Pregomin'i 4.5 aylik olana kadar sorunsuz yedi. Ancak sonrasinda once starbucks'in vanilya surubunu katarak bi sure biberonla icirdim sonra artik tamamen kasik mamasina karistirmaya basladik . Cocuk ne kadar pregomin yerse o kadar iyi sonucta baska yerden kalsiyum alamiyor. O nedenle kuzu etli olanlar haric tum ogunlerine katiyorum. Muz , erik , elma , armut, mandalina, portakal gibi meyvelere tahıl ekleyip mamayı katıyorum. Yada sebze çorbalarına ekliyorum. Doktor yasına girdikten sonra süt ürünlerini yavaş yavaş açmayı planlıyor. 1 yasinda yaptiracagimiz kizamik aşısı yumurta bazlı oldugundan önce sarısı sonra daha alerjik olan beyazından denemeye başlayacağız. Böylece aşıdan önce yumurtayı yemiş olacagiz inşallah. Bizim hikayemiz şimdilik böyle. Dokuntulerle seyreden cinse nazaran GİS tutulumu (bizdeki gibi kanli ishal) ile seyreden tipin daha erken iyileştiğini ortalama bir yas civarında duzeldigini söylediği icin umutluyuz bakalım ne olacak. Bu arada canı çikolata çeken anneler icin sutsuz çikolata olarak Mabel, Kahve Dunyası, Sagra'nin baZi ürünleri mevcut

4 yorum:

  1. diyetteyken yemeklerinizi hangi yağla yapıyordunuz.birde yiyecek sayısı okadar azki neler yiyebiliyordunuz. makarna, pirinç pilavı vs.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeytinyağı kullanıyordum baslarda ama sonra ayçiçek yağıda kullanmaya başladım dokunmadı. hatta bir kez içinde margarin bulunan pogacayı yanlışlıkla birkaç kere yememe rağmen hiçbir şey olmadı. Ancak ilk bir yıl alerjene maruz bırakmamak ,gerektiğinden kestim. Normal makarnalar, zeytinyaglı pirinç pilavı , yenebilir ben domates de yemeğim için çok sıkıntı oluyordu ama oğlum 4-4.5 aylık oldugunda domatese basladım ondan sonra cesitleri yavas yavas arttırdım. Yalnız ben tam da bosuna diet yaptığımızı düşünmeye başladığım anda diğer kuruyemişler yapmamasına rağmen bademle kanlı ishal oldu. 1 hafta kadar sürdü. Neyin yapıp neyin yapmayacağı hiç belli olmuyor Tabi çok kolay olmadı ama geçti gitti hepsi çok şükür..Darısı sizin basınıza insallah

      Sil
  2. benim oğlumda da inek sütü alerjisi var.3 aylık ıken farkedıldı. kanlı kaka yapmaya basladı. cok sancısı oluyordu.dıyet yaptım sadece patetes makarna pılav ve tahın helvası yıyıyordum .melasef benim oğlum 6 aylık iken emmeyi bıraktı.pregomin kullanıyorum icine uzum pekmezi koyuyorum ben başka türlü icmiyor.bizde tavukta alerjı yaptı.kuzu eti başlayamadım korkuma.çok yıprandı artık.bizim kan testinde sorun çıkmadı ama deri testinde hepsi alerjıktı yumurta sarısıda şuan oğlum 9 aylık hangi doktora götüreceğımızı şasırtık.siz kime götürüyorsunuz.hergun pırınc muhallebısı ve sebze corbası yıyıyor oğlum inş.ıyılesir evlatlarımız...

    YanıtlaSil
  3. Oğlumun kan testi de negatif çıktı ancak başka test yapmadı doktorumuz. Ben Cerrahpaşa Çocuk Gastroenterolojisi'nde Hasan beye götürdüm ama sanırım Alerji bölümüne götürmek daha uygun.
    Pregomini yedirebildiğiniz sürece endişe etmeyin(yapay da olsa içinde tüm ihtiyaçları var), gerçi yeme alışkanlıkları devamlı değiştiği için yakında pekmezden bıkıp mesela muz elmalı bir karısımın içinde yemek isteyebilir. Yeterki pregomini bi şekilde alsın. Bence önce kendiniz deneyerek çok azar azar kuzu etini de başlayın. Dana eti gibi değil alerjiye daha nadir neden oluyor ve süt yumurta yiyemedikleri için çok güzel bir protein kaynagı alternatifi. Benim oğlumun beslenmesi de hemen hemen öyle idi çok üzülüyordum ancak 1 yaşında testler negatif çıkınca dayanamadık ve açılışı yogurtla yaparak herşeyi denedik (pek de kademeli bir deneme olduğunu da söyleyemem biraz hızlı oldu) çok şükür hiçbirisi dokunmadı.Henüz fırsat olmadığından balık ve bademi daha denemedim ancak 18 mart doğum günü oğlumun ve yaşıyla beraber inek sütü alerjisine veda ettik. Henüz fırsat olmadığından balık ve bademi daha denemedim. Darısı herkesin evladının başına.İnsana iyileşmesi çok uzakmış gibi geliyor ama daha 1 ay önce diet yaptığımız günler şimdiden hafızamdan silindi sanki. Umarım oğlunuzun iyileşmesi de çok yakındır.

    YanıtlaSil